logo Empire Cycles







Chris Williams – majitel, Empire Cycles

„Vzpomínám si na můj první Rally Burner BMX s acorn mag ráfky a čepičkami ventilků ve tvaru hrací kostky. V deseti letech mě strýc posadil na motocykl Kawasaki KX 250, dvoutaktního motocyklu. Tento okamžik změnil můj život. Šetřil jsem a později koupil Yamaha YZ125 dvoutakt. Miloval jsem ten zápach, zvuk, sílu, ovladatelnost.

Dnes je mojí vášní využívat perfektní strojírenství k výrobě elitních produktů. Nabízíme inovativní návrhy pro světovou horskou cycklistiku.

Příběh Empire Cycles začíná v roce 2004, kdy jsem pracoval pro motocyklovou společnost a byl jsem požádán, abych navrhl kyvné vidlice pro dva modely motokrosových motocyklů. Už v té době jsem miloval horskou cyklistiku (a dirt BMX předtím) a byl jsem amatérský motokrosový závodník.

Sjednotil jsem potřeby rámových konstrukcí horských kol s technologií, která je již známá z motokrosu. Líbila se mi jednoduchost spojená se sílou motokrosových strojů. Jejich minimálně odlité hliníkové díly přišroubované dohromady. Byl jsem také designér, který nechtěl rozdávat své nápady jiným společnostem. Bylo jen otázkou času, než přijdu se svým vlastním produktem a značkou.

Značka Empire byla ironická volba, chtěl jsem „něco kousek něčeho velkého“, ale věděl jsem, že jít proti zavedených značkám by bylo těžké. Jelikož jsem nebyl člověk, který by zvolil nejlehčí cestu, začal jsem s produktem pro downhill: AP-1. To si vyžadovalo opravdu štěstí a důvěru. Byl jsem přesvědčen, že přední a kyvné vidlice by mohli být vyrobeny z jednotlivých dílů a to z letecké hliníkové oceli a sešroubovány dohromady, což nevyžaduje žádné svařování.

Pochybovači o nekonformistickém designu museli připustit, že to bylo pozoruhodné kolo. Co se komentářů týče, Empire Cycles se vždy podařilo vytvořit rozruch pokaždé, když něco zveřejní pro veřejnost. Zdá se, že svět horské cyklistiky nás sleduje.

Všechny části rámu společnosti Empire jsou navrženy, vyráběny a sestavovány ve Velké Británii, bez výjimek, což umožňuje konzistentní vysoce kvalitní komponenty, jakož i podporu místního průmyslu a snížení dopadu na životní prostředí.

Během svého pracovního života, jsem se setkal s velmi talentovanými lidmi a vždy jsem chtěl pracovat na produktech, které jsem si přál vyrábět v Británii. Empire nyní spolupracuje s britskými společnostmi, jako jsou Renthal, Hope a Merlin Engineering. Všichni jsou to skvělí lidé.

Empire je menší špičkový výrobce. Osobní dotek je velkou části toho, co prodáváme. Vyrábíme jedny z nejpokročilejších technologicky velmi náročných produktů, které jsou na světe vyráběny.

OCENĚNÍ:
Red Dot Design Award 2010
Empire Cycles se připojila k řadám společností jako je Apple, Nokia a Mercedes Benz, když byla
vybrána z tisíců příspěvků na prestižní ocenění Red Dot Design Award za sjezdové kolo AP-1. Red Dot
Design Award je rozsáhlé a vyhledávané mezinárodní ocenění za design produktu, které uděluje
Design Zentrum, Nordhein Westfalen v německém Essenu. Cílem je ocenění vynikající kvality designu
a trendu. Od roku 1955 mohou návrháři a výrobci podávat přihlášky, přičemž vítězové jsou
prezentování v každoročním ceremoniálu. Vítězné produkty jsou vystaveny v Red Dot muzeu
v prostorách Zollvereinského světového kulturního dědictví v Essenu, kde byl v červenci roku 2010
prezentován také Chris Williams s jeho společností Empire Cycles.

Cast Metal Federation Compoment 2011
Slévárna pro Empire hliníkový rám AP-1 (WH Rowe Limited) získala ocenění „komponent roku“
v britské soutěži Cast Metals Industry Awards 2011. Toto ocenění se zaměřuje na odlitky po celé
Velké Británii z hlediska designu, kvality a užitečnosti. Rám AP-1 rozhodně splňuje tyto požadavky,
poznamenal výkonný ředitel federace Cast Metals. Mezi finálovou trojkou soutěžících byl také
Graingerův a Worrallův motorový blok pro Bugatti Veyron, takže se opět AP-1 nacházela v dobré
společnosti. Jedná se pouze o další příklad toho, jak design a výroba AP-1 jsou široce oceňovány a
považovány za vynikající ať už mezi inženýry, konstruktéry nebo sportovci.